All work, work

Idag hade vi full upp verkligen! Dagen började lite tidigare än vanligare, för vi hade ett möte klockan 11 med Suzi. Vi skulle disskutera designen på vår hemsida och vad vi skulle kunna ändra för att den ska bli ännu bättre. Vi disskuterade också möjligheterna mellan att ha webbshopp eller köra med postorder. Enligt Suzi så ska vi definitivt köra på webbshopp eftersom vi är så vana vid att få allt snabbt nu för tiden. Så nu behöver vi bara hitta en webbshopp som är gratis.

Den största biten är dock fortfarande inte fixad. För det första måste vi få upp bilder på våra produkter, men också fixa webbshoppen på hemsidan som jag nämnde tidigare. Men vi kan ju inte göra något av de eftersom vi inte har produkten än. Eftersom vi inte har några bilder än, och vi kan inte öppna en webbshopp om vi inte har några produkter på hemsidan.

Men Catia har pratat med kontaktpersonen i företaget, och de har verkligen problem med sin mail, så vi har inte fått veta när det är fel på filerna vi skickat in. Men som sagt så har det blivit löst och vi ska få väskorna på fredag enligt honom, härligt! 

Jag satt och jobbade men vår förberedelse inför tvärgruppsredovisningen på onsdag. Vet inte riktigt om man ska kunna det utantill eller lämna in det skrifligt, men för att vara på den säkra sidan så skrev ner allt. Började också att designa biljetterna till vårat nästa disco. Som ska vara under sportlovet och som kommer ha temat sport. 

Så på måndag ska vi ha en fotosesion på NTI med våra väskor, kläder och smink. Carina ska ta alla bilderna så de kommer verkligen visa vår stil och vad det är vi vill förmedla. Känns som det kommer gå riktigt bra eftersom ingen kan förmedla din idé med bilder bättre än du själv.

Vi hade ett snabbt möte med Wafaa också, tror det hon kallade det för halvårs koll eller något liknande. Hon kollade i alla fall igenom om vi är klara med alla delmoment man borde vara klar med vid det här laget. Det visade sig att vi låg bra till så, det var ju skönt att veta.

Dessutom så läste vi lite om "våga vara egen mässan", eftersom vi kom med (YEAY!) så måste vi börja planera lite på hur vår monter ska se ut, om vi ska ha några affischer, visitkort etc. Så kollade upp lite sidor som de erbjöd sådana tjänster på. Eftersom vi bara är i planeringsstadiet så vet vi inte riktigt om vi kommer behöva allt vi egentligen kollat upp, men de e alltid bra att vara ute i god tid.

Förra veckan så gick vi ju på utvärdering av förra discot på Norrgården. Det gick bra, och snabbt. De va egentligen inget förvånande. Det vi kom fram till denna gången med var att vi måste bli bättre på PR. Visst kom det mycket fler barn, men vi och dem märkte att vi måste göra bättre reklam så fler kommer få reda på det. 

Det var nog allt för idag, tror att jag kan ha missat någon liten detalj men de kan jag alltid skriva på onsdag!


Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0